9 Mayıs 2012 Çarşamba

BULGARİ AQUA POUR HOMME



Bvlgari aqua pour homme
Koku çıkış yılı:2005
Koku içeriği : portakal,mandalina,petit grain,
Lavanta,deniz yosunu,pamuk çiçeği
Amber,sedir,paçuli ve adaçayı

Aqua pour homme, bulgari markasının popüler ve sevilen, yazlık, deniz temalı, aromatik sucul olarak sınıflandırılan bir kokusu..ben bu parfümü birkaç kez mağazada fıslatıp denemiş ama düzenli kullanmamıştım geçenlerde hediye olarak gelen minik şişesini düzenli olarak her gün kullanmaya başladım ilk izlenim olarak bana olağan üstü çok muhteşem bir koku gibi gelmedi doğrusu düzenli kullanımdan sonraki izlenimlerim ise şöyle…

Kokunun açılışı çoğu turunç temalı fresh kokuda olduğu gibi yoğun alkollü turunç patlaması şeklinde ama bu turunç tonları ekşimsi asidik değil de nispeten daha tatlımsı daha meyvemsi tonda..kokuda meyve notası olmamasına rağmen içeriğindeki sentetik deniz kokusunu andıran notalar turunçla karışınca böyle hissettiriyor  bana bu açılış Usher for men parfümünü anımsattı  Usher,da ananas türü tropik meyve daha baskınken aqua pour homme,da tatlımsı turunç baskın.. ama çok detaya ve bazı  nota farklarına  inmezsek birbirine çok benzer bir açılış…ayrıca bu açılışta yoğun olarak sentetiklik algıladığımı belirteyim sanki dip notada kullanılan kurşun kalem vari sentetik ahşap ve derinlerdeki adaçayı üst notada kendini açığa çıkarıyor ve bu kokuya ucuz basit bir hava katıyor yani fıslattığınızda  mis gibi ferah! derken kokuya ucuz bir hava katan öne çıkan  sentetik notalar  işi berbat ediyor kullanıcısına kaliteli bir koku kullanıyormuş havası vermiyor kokunun orta notaları da çok değişmeden sentetikliğin her daim hissedilmesiyle turunç yoğunluğunda devam ediyor koku kurudukça diplere doğru hafiflese de kaybolmayan turunç (portakal,mandalina) yapay deniz kokusu (plajdaymış hissi veren) ve başta da dediğim kurşun kalem tarzı sentetik sedir ve adaçayı tonlarıyla sonlanıyor ama her şeye rağmen yinede kokunun en katlanılabilir yani dip notası bu haliyle,2005 çıkışlı bir koku olmasına rağmen bana eski tarz turunçlu kokuları anımsattı benzer tarzda (eternity,paco xs vs..) …özetle…




Turunç  ana ve baskın karakterli, diğer notaların zayıf olarak algılandığı bence sıradan ve benzeri çok olan,zayıf harmanlı, kullanıcısına kalite hissiyatı vermeyen tek düze genel kalite olarak bulgari markasına yakışmayacak bizim marketlerde satılan ucuz kokular havasında olan bir parfüm.
 turunç temalı parfümleri seven biri olarak  ne kadar zorlasam da beni bile çok açmadığına göre düşünün artık..neyse kısaca yazdığım nedenlerden dolayı ve bu tarz kokular arasında daha iyi alternatifleri varken pek tavsiye edemiyorum ama illa denemek istiyorum diyen  bu tarz kokuları seven 17-27 yaş aralığındaki genç arkadaşlar hesaplı denk gelirse yazın havuzda plajda vs..kullanmak üzere bir şans verebilirler
Kokunun fark edilirliği ortalama, kalıcılık ortalama altı oldu bende. 

18 yorum:

  1. ''marketlerde satılan ucuz koku BULGARIA AQUA'' acaba sız mı marketten aldınız sahtesını denedınız:) gercekten hayretle okudum yorumunuzu ama tamamen zevk meselesı, ben 2sise kullandım bıraktım sıkıldıgım ıcın ama asla dedgınız kadar asaglancak bi koku degil... ALCAK ARKADASLARDA KOKUYU DENEDIKLERINDE KENDILERI ANLARLAR NASIL HOS BI KOKUSU OLDGUNU! S.T

    YanıtlaSil
  2. bir yere kadar haklısınız ama kişisel beğeni konusunda.. ben bir parfüm sever olarak hiç bir kokuyu aşağılamam ama kötü bulabilirim benim kriterlerim kokunun nispeten doğal harmanı genel kalitesi kullanıcısına verdiği lüx hissiyatı ve tabiki de kendi kişisel beğenimdir..bulgari aqua bir çok kokudan iyi olmasına rağmen tarzına görede birbirine benzer turunç temalı kokulardan ayrılan özel bir yapısı yok ayrıca sentetiklik hayli hissedilir derecede.. eğer marketlerde satılan xo,adidas vs..gibi ana teması turunç olan kokuları denerseniz ve yazdığım yorumu bir kaç kez özümseyerek okursanız ne demek istediğimi daha iyi anlamış olursunuz zaten sizde 2.şiseden sonra sıkılmışsınız:))ve evet elbette hiç bir kokuyu denemeden almamak lazım.saygılar.

    YanıtlaSil
  3. bende zaten koku muazzam yada eniyi erkek parfümü demedimki:) sadece sizin su MARKET KOKUSU benzetmeniz baya dikkatimi cekti cünkü haketmeyen bı elestırıde bulunmussunz agır olmus. Yani öle basit-kücümsencek XO ADİDAS falan degil yapmayın etmeyın yazıktır AQUA'ya :) iyi günler dilerm. S.T

    YanıtlaSil
  4. Ben yoruma genel olarak katılıyorum bulgari markasına yakışmayan basit ve tekdüze bir koku aynı fiyat aralığına daha iyi kokular almak mümkün...

    YanıtlaSil
  5. Hakan Komşu,
    Bulgari Aqua'yı ben de biraz denedim dediğin gibi öyle abartıldığı gibi bir koku değil hatta Bulgari Pour Homme'u bilen ve Bulgari markasından kalite bekleyenleri sukut-u hayale uğratan çok basit bir koku olduğunu teslim etmeliyiz.Zaten genel olarak aquatic kokular sentetik hissiyatı fazlaca olan kokular. Parfümde belli bir tecrübeye sahip kişilerin için tatminkâr bir koku değil fakat "market rafı parfümü havasında" tabiri bana da biraz ağır kaçmış gibi geldi. Bununla birlikte, üstadımızsın! Sen öyle diyorsan öyledir. :)
    Selamlar,
    Ali

    YanıtlaSil
  6. ali komşu tamamen katılıyorum sana nerdeyse hislerime tercüman olmuşsun ben market tarzı derken elbette markette satılan ucuz kokulardan daha iyi fakat düzenli kullanımda kullanıcısına veremediği kalite hissiyatını anlatmak adına öyle bir benzetme yaptım bulgari markasına yakışmayacak kalitede.. ayrıca dikkat ederseniz HAVASINDA dedim aynısı demedim:)
    Saygılar.

    YanıtlaSil
  7. Bana deniz temasından çok limoni bir turunç kokusu gibi geldi. Yosunlu, tuzlu, limonlu ve Hakan beyin de dediği üzere vasat bir parfüm gibi. Şişesini kör alış yapıp takasla elimden çıkarmıştım. Bana göre olmasa da bir çok insanın hoşuna giden bir kokusu var.
    Akuatik olarak Kenzo PH>Chrome>Ultramarine>...>Bvlgari Aqva diye kendimce bir sıralama yapabilirim...Saygılar...

    YanıtlaSil
  8. Eminönü'nden kalkan vapur sonrasındaki dalgaların oluşturduğu garip esintiyi andırdı bana.Parümde doğallık arayanlardansanız uzak durun derim.Hakan komşu lafının üstüne laf etmiş gibi olduk fakat bana hissettirdiği vapur sonrası kokuydu. bir de Sel Martin-Heeley kullandın mı?

    YanıtlaSil
  9. eshim almishdi.öyle oldugu gibi duruyor.hiç begenmedi.

    YanıtlaSil
  10. 2 şişeyi bitirdikten sonra Toniq versiyonuna geçtim. Bana daha yoğun ve kalıcı gibi geldi diyebilirim. Sucul tarzdan biraz kaymış sanki. Deneme imkanınız oldu mu?

    HaydarUsta

    YanıtlaSil
  11. Bvlgari aqva ile ilgili yorumunuzu cidden ibretle okudum.Bir kere notalarda eksiklik var parfümün özü olan posediona yazılmamış.İkinci olarak parfüm beğenisi kişiseldir kimisi by killian parfüm kullanır kimisi en iyi parfümün 5 liralık parlament olduğunu söyler bu yüzden tabi ki bvlgari aqva'yı beğenmemeniz kişisel düşüncenizdir bir şey söylenemez fakat bu parfüme ucuz parfüm gibi kokuyor derseniz bende gönül rahatlığı ile size parfümden anlamıyorsunuz derim.Jacques Cavallier gibi bir ustanın alanında ilk kez okyanus bitkileri kullanarak hazırladığı bir parfüme kalitesiz kokuyor demek ancak doldurma parfüm kullanan bir arkadaş tarafından söylenebilir.Bu talihsiz yazıyı düzenlemenizi temenni ediyor iyi günler diliyorum.

    YanıtlaSil
  12. sevgili adsız parfümsever arkadaşım bu yazdığınız yorumu benim blogdaki tüm yazılarımı anlayarak özümseyerek okumaya çalışmadığınızı ve sevdiğiniz parfümün eleştrilmesine tahammülsüzlük olarak değerlendirip polemiğe girmeden şunu söylemek istiyorum..ben bir parfüme yorum yazarken her zaman belirttiğim gibi en başta objektif yorum yapmak adına en az 8-en çok 30 gün kullanıp yorum yazıyorum ayrıca yazımın içerisinde genel yorumun yanında kişisel beğenimide yazıyorum.. yazdığım yorumlarda parfümün içeriğini yazarken önce orjinal sayfasından sonra nett,ten ve en sonrada içeriğinde belirtilmesede kendi algıladığım notaları yazıyorum bunu mümkün olduğunca fazla teknik detaya girmeden tüm parfüm meraklılarının anlayacağı şekilde yazmaya özen gösteriyorum yoksa bana posediona nasıl kokuyor açıklayabilirmisin yada kimyasal bir içerik ama kekik,limon kabuğu veya turunç açıklanabilir bu yüzden nispeten herkesin anlayabileceği bir şekilde yazıyorum. ucuz parfüm konusuna gelince...dikkat ederseniz ben parfüme ucuz demem ucuz parfümler havasında derim bunda anlatmak istediğim kullanıcısına kalite lüx hissiyatı vermemesini anlatmak için benim için bir parfüm kullanıcısına ne kadar yapay sentetik bir his veriyorsa market rafında satılan 25-30 tl,lik parfümden farkı nedir. yoksa tabiiki bir niş parfümlerle kıyaslamıyorum bunuda iyi anlıyamamışsınız neyse daha çok şey var size yazacağım ama fazla yer kaplamadan en son özetlersek.. olaya fazlaca duygusal bakmak yerine baştada dediğim gibi yorumlarımı lütfen anlamaya çalışarak okuyunuz..

    YanıtlaSil
  13. Bu parfümün devamı olan Aqua Marine var.Denediniz mi?Denediyseniz nasıl bir koku.İçeriği nasıl.Hafif mi.

    Yazarsanız sevinirim.

    YanıtlaSil
  14. Hakan bey, yorumlarınızı ilgiyle okuyorum, koku dünyasını anlamaya çalışan biri olarak.. bana ferah ve temizlik hissi uyandıracak ama aynı zamanda da kalıcı olacak bir isim öneririmisiniz? denemek isterim.. Davidoff cool water' ı değiştirmek istiyorum artık...

    YanıtlaSil
  15. sevgili adsız size yaz için önerim chanel allure cologne sport ve hermes orange verte concantre versiyon olur.

    YanıtlaSil
  16. bu parfümü beğenmiyosan parfüm kullanma dostum sen sahtesini mi kakaladılar sana :D parfüm bilgin sıfır

    Joop homme tavsiye ederim sana şimdi sen onuda beğenmezsin :D

    YanıtlaSil
  17. Onur Aktaş kardeş...sen daha parfümün ne olduğunu bilmezken ben joop homme kullandım..beğendiğin parfümün eleştirilmesine tahammül gösterip emeğe saygı duyup adam gibi okuyup doğru düzgün seviyeli yorum yazacaksın.. bu sana bi ağbi tavsiyesi

    YanıtlaSil