26 Nisan 2012 Perşembe

ABERCROMBİE&FİTCH FİERCE





Abercrombie & Fitch Fierce
Koku çıkış yılı: 2002
Koku içeriği : limon,kakule,portakal,köknar,petit grain (turunç kabuğundan elde edilen eterik yağ)
Yasemin,biberiye,vadi zambak,gül
Vetiver,misk,meşe yosunu ve gül ağacı

Kokumuz odunsu aromatik olarak sınıflandırılmış…bu kokuyu kullanan çoğu yabancı yorumcu
Abercrombie mağazası gibi kokuyor demiş. rivayete göre mağaza çalışanları kıyafetlere bu kokuyu bolca fıslatıyorlarmış haliyle mağazanın içi buram buram bu parfüm kokuyormuş ben mağazasına gitmediğim için bir şey diyemiyorum ayrıca bazıları da benzerlik olarak chanel egoiste platinium ,un genç versiyonu gibisinden yorumlarda bulunmuş platinium,u düzenli kullanmadığım için pek benzetme yapamayacağım …neyse.. kokuya gelirsek..

Açılışta yoğun alkollü turunç algılanıyor bu yoğun alkollü buruk turunç tonları kısa sürede hafifleyip yerini kuru tozlu misk kokusuna bırakıyor zaten kokunun dip notasında belirtilen misk kokusu baştan itibaren kendini hissettirerek kokuya hakim nota olarak her daim hissediliyor koku baştan sona pudramsı tozlu yapısıyla sanki kullandığınızda tozlu bir atölye,ye girmiş gibi geniz dolduruyor açıkçası bu haliyle benim gibi turunç yoğunluğundaki kokuları seven biri için bile tatmin edici değil ..kokumuz orta notalara geçtiğinde çok fazla değişim göstermeden hafifleyen turunç yoğun misk notalarına çok hafif rahatsız etmeyen baharat tonlarının katılmasıyla ilerliyor bu aşamada beni çok açmadı doğrusu..uzunca bir süre pek değişim göstermeden bu  şekilde devam eden ,kurudukça diplere doğru biraz daha hoş hale gelen koku harmanın yumuşamasıyla hafifleyerek güzel bir ilkbahar yaz kokusu haline geliyor bu aşamada koku ünisex kokulara yakın tarza bürünüyor en dip notasında kaybolmaya yüz tuttuğunda hafif gül tonları çok hafif vetiver ve meşe yosunu ile buruk sabunumsu pudramsı şekilde misk,in tamamlayıcılığında sonlanıyor..özetle.

Kokunun ilk ve orta notalarını beğenmedim dip notalarını ise fena bulmadım ama bu da kokuyu kurtaramıyor 
Turunç + misk ana ve baskın karakterli ünisex tarza yakın ferah bir ilkbahar kokusu ancak iyi karışmamış harmanlı notaların hepsinin kendini göstermediği tozlu sabunumsu pudramsı yapıda sentetikliğin her daim hissedildiği yabancı ülkelerde çok popüler olan ve sevilen ama bence koku güzelliği olarak ancak, eh idare eder dedirten genel kalitesi vasatın az üzeri, çok özel bulmadığım her yerde bulunmaması,  pahalı fiyatı  ve popülaritesi ile fazlaca abartılan  bir koku..kısaca bu tarz kokuların içinde daha iyi ve ucuz alternatifleri varken pek tavsiye edemiyorum ..yinede illa denemek istiyorum diyen 17-26 yaş aralığında ki turunçlu,miskli Ck One tarzı ünisex,e yakın kokuları seven erkek,bayan genç arkadaşlar ilkbahar ve yazın kullanmak üzere hesaplı denk gelirse deneyebilirler ama özellikle mutlaka edinmeliyim denecek bir koku olmadığını söyleyeyim
Kokunun fark edilirliği ve kalıcılığı ortalama civarında oldu bende.. ayrıca tende ve kıyafette farklı koktuğunu ekleyeyim.


15 yorum:

  1. Hakan abi merhaba ben Yılmaz bu aralar hermes pamplemousee rose ve voyage, guerlain l'eau boisee deniyorum. Voyage yi zaten biliyorsun. Ama tarzını bildiğimden(Bvlgari, terre ve D'orange verte i sevdiğini biliyorum.) özellikle guerlain L'eau boisee senin beğeneceğin bir koku. İşlerimin yoğunluğundan dolayı gönderemedim ama sana bir buket sample göndericem en kısa zamanda.

    YanıtlaSil
  2. sağol yılmaz evet unutmadım sample sözün vardı :)
    hatta carolina herrera aqua,da gönderecektin :)
    rahat bir zaman bulursan bekliyorum.

    YanıtlaSil
  3. Abi sana Hermes un jardin en mediterranee, herrera aqua, 212 (arkadaşlar sana sormuşlar matah bişiy değil ama), hermes pamplemousee rose, dior homme intense, Guerlain L'eau boisee, Cavalli just blue bir de bekliyorum ama gelirse eğer guerlain derby göndericem. Sözüm söz :)) Yılmaz

    YanıtlaSil
  4. sağol yılmaz...seninde burda yorumunu yaptığım ve merak ettiğin koku varsa bende sana sample gönderirim.

    YanıtlaSil
  5. Yılmaz Guerlain L'eau boisee nasıl bir koku benim merak ettiğim bir parfüm???

    YanıtlaSil
  6. Volkan boisee: Hermes Terre e benziyor. Şöyle söyliyelim. Onun yazın da kullanılabilecek kadar baymayan versiyonu, biraz fresh açılıyor daha sonra oturdukça terre ye çok benziyor. Dip notalarda ise kuruyup terre den ayrılıyor. Hermes Terre ye göre biraz daha baharatlı ancak rahatsız etmiyor. Kalite hissiyatı, koku güzelliği ve kalıcılık bakımından da ben çok beğendim. Terre yi beğendiysen muhtemelen bunuda seversin. Ama Terre yi kullanmadıysan bence önce onu edin. Ama bu da son derece tatmin edici onu söyliyeyim. YILMAZ

    YanıtlaSil
  7. Sağol yılmaz ama ne yazakki terre denemedim ama guarlin boisse bakıcam geçen yaz bleu aldım hiç memnun kalmadım onun için aceleye getirmek istemiyorum..

    YanıtlaSil
  8. Boisee bugün bulabileceğin en sağlam kokulardan ama kör alış yapma, sevilde bulabilirsin. Fiyatı 190 tl civarı. Evet biraz pahalı ama kaliteli ve kalıcıda benim tenimde 8 saat civarı kalıyor ki bence yeterli. Tabi ki bir guerlain kokusu ve lois vuitton imzasıyla çıkıyor. (T.Waser kokusu) Öyle herkes de bulunan ve 2012 çıkışlı olması nedeniyle bilinen bir koku değilki buda avantaj tabi. Yılmaz

    YanıtlaSil
  9. fierce kısaca: limoni, hafif buruk bir misk kokusu. ve edc olduğuna inanmakta oldukça güç çünkü bir çok edt den daha kalıcı ve farkedilirliği daha iyi, bunu bana sunan ilk edc olduğundan da kutlamak lazım, açıkçası üzerime giydiğim zaman ben de bir atmosfer oluşturmuyor, ve de bunu kesinlikle mübalağa olmadan söylüyorum ne hikmettir ki niche parfümlerde kullanan birisi olarak kızlardan (tanımadıklarımda dahil) bu kadar çok olumlu geri dönüş aldığım bir parfüm daha olmadı, bunda ki kerametide halen çözebilmiş değilim açıkçası

    YanıtlaSil
  10. Ben bargellodan 1 ay filan açığını kullandım bu kokunun ve bırakın olumlu eleştiriyi bir kızdan bir daha bu kokuyu kullanma çok kötü diye de bir eleştiri aldım. Onun dışında kimse farketmedi bile. Ama üstte yazan arkadaş orjinalini kullanıyor belli ki. Orjinali zannederim oldukça başarılı kokunun. Fakat bargello da satılan kötü bir taklit kanımca.

    YanıtlaSil
  11. ulan hem taklit parfüm kullanıyorsun hemde utanmadan büyük markaların ismini agzına alıyorsun fierce kötüymüş bastır 250 lirayı al bakalım kızlar kötü mü diyo kucagına mı zıplıyo ;)

    YanıtlaSil
  12. arkadaşlar ben de Guerlain L'Homme L'Eau Boisée yi körlemesine aldım ama henüz kargo da ..gelince yazacağım...

    YanıtlaSil
  13. kargo geldi ve ilk izlenimim koku ilk açılışı sanki limon kolanyası gibi ama oturdukça sanki çam kokusunu andıran bir kokuya bürünüyor..Belkide vetiverin kokusudur ama ben bilmediğimden çam kokusu gibi geldi .genel olarak hoş bir parfüm.Ben netten uygun bir fiyata bulduğum için almıştım.Bir daha alırmıyım derseniz Dior İntense dururken sanmam...

    YanıtlaSil
  14. kokuya biraz zaman tanı bence..dior homme intense,i serin havalara sakla L'Eau Booise devam ..benimde bu parfüm siparişim yakında gelir o zaman biraz kullanıp detay yorum yazacağım.

    YanıtlaSil
  15. parası mühim değl bana önerebileceğiniz en güzel ve kalıcı parfüm hangisi yardımcı olur musunuz ? teşekkürler

    YanıtlaSil