16 Aralık 2011 Cuma

GİVENCHY Pİ NEO


Givenchy Pi Neo
Koku çıkış yılı: 2008
Koku içeriği : bergamot,mandalina,
Sedir ağacı,paçuli,mersin
Baharat ve vanilya

Kokumuz odunsu bir koku olarak sınıflandırılmış

Tahmin edileceği üzere ülkemizde çok bilinen ve çoğu kişi tarafından da severek kullanılan benim ise pek tutmadığım orijinal pi versiyonunun biraz daha tatlılığı azaltılmış turunçla desteklenmiş hali gibi ama klasik pi versiyonundan çok çok daha güzel koktuğunu söyleyebilirim en azından tatlı olmasına karşın şekerli ve bayık bir koku değil…neyse..

Kokumuza bakarsak …açılışta algılanan hafif tatlı turunç notaları özellikle ben mandalinaya benzettim çünkü bu turunç notaları çoğu parfümde üst notada asidik ekşimsi bir hava verirken bunda tatlımsı şekilde açılıyor sanırım bergamotun daha az kullanılmasından dolayı..
Ayrıca bir çok parfüm gibi üst orta ve dip nota geçişi olmayan düz çizgide ilerleyen bir fıslatmada notaların hepsi hissedilen tarz kokulardan ..evet bu tatlı turunç açılışına yoğun olarak ahşap tonları destek veriyor ama bu tatlılık klasik pi kadar olmasada şekerli tatlılık sınırına yaklaşıyor bu aşama çok hoş olmasada koku yaklaşık 10 dakika sonra tatlılığın biraz yumuşaması, ahşap ve hafif hissedilmeyecek derecede baharat tonlarının desteğiyle daha güzel bir hale geliyor ve çok fazla değişime uğramadan hafif vanilya tatlığında sonlanıyor
Benim denediğim versiyon Pi Neo nun 2008 de ilk çıkan versiyonu sonraki yıllarda neo 2010,tropikal ve paradise versiyonları da çıktı onları denemedim ama daha özenilmiş harman zenginleştirilmiş ve sanırım tatlığı iyi ayarlanmıştır diye tahmin ediyorum özünde baktığınızda kötü bir koku olmayan genel kalitesi fena olmayan sentetikliğin fazla algılanmadığı sade bir koku ama tabii tatlı kokuları sevenler için ..özetle…

Tatlımsı tonlar + sedir ana ve baskın karakterli burnu çok yormayan genel beğeniye uyacak tatlı kokuları sevenlerin çok beğeneceği klasik pi,den koku güzelliği bakımından daha hoş bir koku.. ben tatlı kokulardan çok haz etmediğimden beni çok sarmadı ama bu tarz kokuları sevenler özellikle son dönem çıkan vasat tatlı kokulara kıyasla  18-38 yaş arası arkadaşlar bir şans verebilirler diye düşünüyorum  deneyebilirsiniz.
Kokunun fark edilirliği ve kalıcılığı ortalama civarı oldu bende soğuk kış günlerinde kullanıma uygun bir koku.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder