3 Haziran 2011 Cuma

LALİQUE ENCRE NOİRE



Lalique Encre Noire
Koku çıkış yılı: 2006
Koku içeriği: Haiti vetiveri,,anason,selvi
Misk,kaşmir ahşap

Kokumuz odunsu aromatik olarak sınıflandırılmış
Benim hermes,ten sonra en beğendiğim parfüm markası olan lalique,in kaliteli, hoş kokusu
Çoğu yorumcunun,da dediği gibi vetiver ana ve baskın karakterli bir koku …açılışında algılanan sabunsu vetiver,den ziyade daha lavantamsı buruk bir vetiver notası ben bu açılışı biraz rebul,un saf lavanta çiçeği kolonyası vardır ona çok benzettim..kokunun içeriğinde lavanta belirtilmemiş ama sanırım vetiver ve selvi karışımı hafif anasonla destekli bir şekilde açılınca lavanta çiçeği kokusu gibi bir açılış hissettirdi evet kokunun açılışı aynen böyle yoğun vetiver ve selvi hafif anasonlu buruk bir açılış.. tam benzemesede  birazcık burberry london,ı da anımsatan bir açılış ama london,dan daha hoş,daha karizmatik ve daha lüks kullanıcısına kalite hissiyatı veren kokulardan ayrıca açılışta adından,da anlaşılacağı üzere (encre noire )çok hafif sentetik mürekkebimsi bir koku algılanıyor ama bu  rahatsız edici değil
Koku orta ve dip notalarda çok fazla değişime uğramadan, vetiverin,baskın karakteri ile ve
 her daim hissedilmesiyle çok hafiften belli belirsiz zor algılanan kaşmir ve zayıf misk notalarıyla sonlanıyor …özetle
çok fazla vetiver (kabe samanı) ana karakterli kokulardan kişisel beğeni olarak haz etmesem de bu kokuda vetiver iyi kullanılmış destekleyici az sayıdaki notalarla uyumlu halde..parfümde, değişken karakterli zengin ve köşeli harman kokuları sevenler dışında genel beğeniye uyacak tipte modern bir koku.. bende özel bir heyecan uyandırmamasına rağmen genel kalitesi, vetiver,in iyi kullanılması ve kullanıcısına  kalite  bir koku olmasından  dolayı kokuyu favorilerime girecek kadar olmasada, beğendim
bu tarzda koku severler hesaplı bulurlarsa deneyebilirler
kokunun bende fark edilirliği ortalama altı kalıcılık ortalama oldu
kokuyu her yaştan parfüm severler  aşırı sıcaklar haricinde kullanabilirler
tavsiye ederim.

14 yorum:

  1. Merak ettiğim bir parfümdü. Ek olarak Tom Ford Grey Vetiver incelemesi de yapabilir misiniz ? Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. tom ford grey vetiveri düzenli kullanmadım mağazada denemiştim ama kalıcılığı lalique,den daha iyi bir koku ayrıca vetiver notası buruk turunç notalarıyla desteklenmiş ben çok beğenmiştim şimdiye kadar denediğim tüm vetiver temalı kokulardan bir gömlek üstün diyebilirim çok kalite bir koku eğer edinip düzenli kullanırsam burda detaylı yorumumu yazarım.

    YanıtlaSil
  3. Teşekkürler cevap için.

    YanıtlaSil
  4. mrb. e.n.'ın farkedilirliği bana biraz zayıf geldi kalıcılık iyi denebilir ama sizce nasıl? yani almaya değer mi bu durumda...

    YanıtlaSil
  5. koku güzelliği olarak fena bulmuyorum ama evet farkedilirlik değerlerinı çok iyi bulmadım benim şahsi tercihim olarak vetiver temalı bir koku alacak olsam e.n. ilk sırada olmazdı.

    YanıtlaSil
  6. ha bu arada buradan vetiver ana temalı parfümseverlere ufak bir tavsiyem bir ara zara mağazasında zara vetiver cologne vardı uzun süreli kullanmadım ama bir kaç denememde koku güzelliği bakımından başarılı ve farkedilirliğini iyi bulduğumu söyleyeyim ayrıca yanılmıyorsam 50-55 tl.civarı bir fiyatla satılıyordu bu tarz kokuları seven arkadaşlara önerebilirim.

    YanıtlaSil
  7. evet onu bende göremiyorum artık zarada unisexti sanırım şimdilerde amber temalı bir ürünü var, neyse e.n. için çiçek notaları hissediliyor diye yorumlarda var içinde çiçek notaları yok biliyorum ama mesela bana gelmedi bana citrus dicem artık açılışta bu noatalar geldi ama citrus tarzı notalarda barındırmıyor heralde çok komplex bir ürün olduğu için bilmiyorum belik sekoya ağacı çiçeksi notalar hissetriyor ama citrus temayı bence sedir hissettiriyor olmalı... peki ps story bulamadım boynerde zara malum :) yani oda mefta artık vetiver temalı ne öerirsiniz siz

    YanıtlaSil
  8. çok fazla vetiver ana temalı koku denemediğim için farklı seçenek sunamıyorum ama baştaki yorumlarımda,da bahsettiğim tom ford grey vetiver
    bence başarılı buruk vetiver temalı bir koku destekleyici asidik notalar,da kokuyu zenginleştirmiş.. benim önerim eğer pahalı gelmezse budur ayrıca ps story,de direkt vetiver temalı olmasada vetiverin baskın hissedildiği hoş bir koku bende 90ml.boyu duruyor zor bulunduğu için kullanmaya kıyamıyorum:)bulunabilirlik açısından, düzenli kullanmadım ama mugler cologne,de bu yaz için iyi bir alternatif olur bulmasıda zor değil.

    YanıtlaSil
  9. Merhaba.Mugler cologneyi hangi mağazalarda bulabilirim.Tom Ford grey vetiver yaz ayları için uygunmudur.

    YanıtlaSil
  10. mugler cologne yı çoğu kozmetik mağazalarında bulabilirsiniz internette araştırma yapın.
    grey vetiver yaz için uygun bir seçimdir.

    YanıtlaSil
  11. Lalique white firmanın en ideal parfümü.Özellikle yaz ayları için mükemmeldir.Vetiver bazlı parfüm arayanlar encre noir den ziyade hakanında dediği gibi tom ford gery vetiver i rahatlıkla dört mevsim kullanabilirler.Özellikle kalıcılık ve farkedilirlik arayanlar.

    YanıtlaSil
  12. arkadaşlar merhaba
    sizden yardımınızı rica ediyorum.bulunduğum yer itibarıyla bir çok ürünü deneyemiyorum ve inetrnetten alım yapıyorum.En sevdiğim parfüm ARMANİ black code fakat artık daha elegant,moda kavramıyla alakası olmayan zamansız imzam olabilecek ayrıca çok zorlanmadan bulabileceğim bir ürün istyorum.Fiyatı önemli değil.Tavsiyelriniz için şimdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil
  13. dostum ben 2008de tanıştım zartanın vetiveriyle. ve bugüne kadar denediğim en güzel vetiverdi. Ama artık piyasadan kaldırılmış. Nereden bulabileceğim konusunda bir fikrin var mı? cidden sırf bunun için ispanyaya gidicem :(

    YanıtlaSil
  14. Tom Ford GV bence tam olarak şu hastanalere girince burna çalan , o insanı hasta olmasa bile piskolojik olarak hasta hissettiren kokuya çok benziyor . Bence Lalique Grey Vetiverden daha iyi bir seçenek . Ayrıca Hakan Bey kalıcılık ve farkedilirlik açısından tatminkar bulmamış fakat benim tenimde bir hayli kalıcı ve farkedilir oldu . Ama şunu da belirtmeliyim ki ya sev ya terket diyen bir koku...

    Can Aydoğan

    YanıtlaSil