6 Haziran 2011 Pazartesi

HERMES EAU D'HERMES



Hermes Eau d’hermes
Koku çıkış yılı: 1951
Koku içeriği: bergamot,limon,tarçın,kimyon,lavanta,adaçayı
Tonka,vanilya,burbon sardunya,yasemin
Huş ağacı,deri,sandal ağacı ve sedir

Kokumuz baharatlı deri sınıfından bir koku ..Hermes,in ilk kokusu, tasarımcısı, benim severek kullandığım rochas moustache (bıyık) ve Christian Dior eau sauvage in yaratıcısı
Edmound Roudnitska ..evet kokuya gelirsek çoğu hermes parfümünde olduğu gibi lüx ve kaliteli üst sınıf bir koku ayrıca ünisex olarak lanse edilmesine rağmen çoğu maskülen kokudan bile daha has maskülen bence ….kokunun açılışına gelirsek..
Başta şunu söyleyeyim baştan sona buram buram deri kokan ,deri+baharat baskın ve ana karakterli bir koku ben genelde yoğun baharatlı kokulardan çok haz etmesemde bu koku muhteşem güzel bir koku baharat burnu yoran ve geniz yakan cinsten değil iyi dengelenmiş ayarlanmış uyumlu bir baharat ,deri ve maskülen çiçek kombinasyonu …kokunun açılışında
Yoğun deri,tarçın ve çeşitli baharatlı bir açılış ..bu açılışa derinden baskın olmayan hafif bergamot limon karışımı buruk bir kokuda destek veriyor ama belli belirsiz hissediliyor genelde çoğu lüx ve niche market denilen üst sınıf kokularda bunu algılarız, derinden arada buruk limoni, ekşimsi bir nota hissedilir, ama her zaman baskın olmaz ya hafif bir esintide yada yürüken hafiften burnumuza gelir.. genelde hermes kokularında bu bir özellik olarak karşıma sık çıkıyor …evet bu açılıştan sonra koku uzunca bir süre fazla değişime uğramadan tarif ettiğim şekilde kokuyor orta ve dip notalarında koku fazla değişime uğramadan ve karakter değiştirmeden derinin baskın kokusu  ve araya hafif vanilya, sedir ve sandal karışımı notalarında girmesiyle çok hafif, tatlımsı ve buruk bir şekilde son buluyor ama çoğu eski tarz maskülen kokuda olduğu gibi karanfilimsi, lavantamsı tatlı bir koku değil ..bu koku ilginç şekilde gizemli bir çekicilik ve seksilik içeriyor sanırım içersinde feromon denilen madde,de katılmış bu koku nasıl kokuyor acaba diyenlere kabaca şöyle tarif etmem gerekirse çoğunuz bilirsiniz vapurda,metroda,otobüste veya dolmuşta yanınıza bir bayan yaklaştığında yada  oturduğunda özellikle sıcak havalarda hafif ter kokusuyla deodorant karışımı bir koku algılanır ama bu rahatsız edici derecede olmayan (yani bazılarının koktuğu gibi çürük soğan gibi olmayan.. okuyan bayanlardan özür dilerim bu arada) işte bu koku aynen böyle kokuyor bana çok çekici ve cezbedici gelen hafif terli deodorant sürmüş bayan ten kokusu gibi  çoğu yabancı yorumcuda, ter kokusu gibi kokuyor! yorumları yapmış ama bu sizi yanıltmasın direk öyle kokmuyor sadece hissettiriyor…özetle

Gram sentetiklik içermeyen doğal bir koku
Çoğu hermes kokusu gibi çok güzel şık lüks ve seksi hermesin başroldeki kokusu ben kokuyu dönemsel olarak, özellikle akşam ve özel gecelerde kullanmak üzere, favorilerime alacak kadar beğendim ..ama genel beğeniye uyacak özellikle günümüz modern tarz kokuları seven 30 yaş altının pek beğeneceği bir koku değil…maskülen deri temalı kokuları seven ve parfümüm lüx,pahalı ve kaliteli koksun diyen resmi giyinen 30 yaş hatta 35 yaş üstü parfüm severlere yaz haricinde kış ve sonbaharda kullanmak üzere şiddetle tavsiye ederim.
Kokunun bende fark edilirliği ortalama altı kalıcılık ortalama oldu

9 yorum:

  1. Kokuyu uzun suredir severek kullaniyorum,bahsettiginiz terli bayan kokusunu siz soyleyince fark ettim cok guzel bir saptama aynen katiliyorm bizi sapik sanmasinlar ama muhtesem bir koku tam bir parfum gurmesi,nis ayarinda ,animalic,derİ temali ve kimyoni bir parfum EVORELİSMUS

    YanıtlaSil
  2. yani bilmiyorum komşu, nerden buldun terli kadın kokusunu yahu :) Senin bu kokuyu beğeneceğini biliyordum.

    YanıtlaSil
  3. komşu hayal gücümü kullanıyorum :).. bilemiyorum bu kokuyu fıslattığımda bana öyle hissettirdi ama çok cezbedici.

    YanıtlaSil
  4. hakan bey yorum tarzınız mükemmel yani kokunun size hissettirdiği o resmi katıksız kelimelere döktüğünüzde sanki biz de tam olarak koklamış gibi oluyoruz bunun için teşekkür ederm tüm yorumlarınız bu kadar başarılı zaten ...peki bu koku erkekte çok mu garip durur yani bayansı his fazla mı veya şöyle söyliyim ysl jazz ve gucci envy nin yanında emporio armani for him parfümlerini çok seven biri bu kokuyu sever mi ?

    YanıtlaSil
  5. burdaki deri kouros veya salvador dali pour homme daki gibi kokan bişey mi? Öyle değilse ben satın almak istiyorum yardımcı olabilir misiniz orjinal ve hesaplı nerden bulabilirim?

    YanıtlaSil
  6. teşekkürler tesla 741..
    S.dali ph.kullanmadım ama hermes kalite olarak yukarda bahsettiğin kokulardan daha kaliteli içerik ile hazırlanmış deri baharat ve ahşap güzel kullanılmış ünisex olarak lanse edilmesine rağmen bence has erkek kokusu..armani kokularıyla kıyas bile etmem evet jazz ve envy tarzı yoğun kokuları sevenler bunuda sever sanırım.

    YanıtlaSil
  7. hakan bey çok saolun tekrar tekrar rahatsz ediyorum ama ben nasıl bulabilirim bu kokuyu...mygitar'a falan baktım da bununla ilgili yorum bulamadım.

    YanıtlaSil
  8. internette araştırma yapabilirsin tesla..yurtdışında bulunuyorda ülkemizde nerde satılıyor bilemiyorum dediğim gibi internette takip edebilirsin

    YanıtlaSil
  9. teşekkür ederim daha iyi araştırcam.

    YanıtlaSil